#1 2007-06-14 18:22:47

Davy Jones

Użytkownik

6537731
Zarejestrowany: 2007-06-03
Posty: 96
Punktów :   

Typy statków tych dawnych i nowych.

Jeśli tak mówimy o morzu podróżach itd to trzeba mieć na czym płynąć.
Najczęściej piraci wykorzystywali małe zwrotne statki takie jak slup.

Slup jest niewielką ale za to szybką i bardzo zwrotną jednostką. Najczęściej wyposażony był w 1 maszt rzadziej w 2. Na swój pokład mógł zabrać do 14 dział i 75 ludzi załogi. Jego małe zanurzenie i szybkość sprawiały że był on niemal idealnym żaglowcem dla piratów.

http://www.jollyroger.republika.pl/Slup.jpg


Żegnam was na zawsze
Jedna żyletka, jedna żyła, jedno cięci, jedna chwila. Życie tak naprawde doceniamy dopiero po śmierci
http://www.gaybeef.com/st/thumbs/026/0691723027.jpg http://www.gaybeef.com/st/thumbs/022/0561947919.jpg
http://www.gaybeef.com/st/thumbs/031/0586477262.jpg

Offline

 

#2 2007-06-14 18:24:12

Paula

Administratorka

2688807
Skąd: Luboń
Zarejestrowany: 2007-06-02
Posty: 296
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Slup? Pierwsze słysze, dzięki za infoo


I'M TIA xD

Offline

 

#3 2007-06-14 18:30:03

Davy Jones

Użytkownik

6537731
Zarejestrowany: 2007-06-03
Posty: 96
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Jak widać można się czegoś nauczyć przez przypadek. Ciąg dalszy jutro będe dodawał statek na dzień aby nie mącić w głowach


Żegnam was na zawsze
Jedna żyletka, jedna żyła, jedno cięci, jedna chwila. Życie tak naprawde doceniamy dopiero po śmierci
http://www.gaybeef.com/st/thumbs/026/0691723027.jpg http://www.gaybeef.com/st/thumbs/022/0561947919.jpg
http://www.gaybeef.com/st/thumbs/031/0586477262.jpg

Offline

 

#4 2007-06-14 18:34:41

Paula

Administratorka

2688807
Skąd: Luboń
Zarejestrowany: 2007-06-02
Posty: 296
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Bardzo dobrze, lepiej za mało niż nawał wiadomości


I'M TIA xD

Offline

 

#5 2007-06-15 20:15:43

krewetka

Użytkownik

Skąd: Tortuga
Zarejestrowany: 2007-06-08
Posty: 10
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Galeon
Konstrukcja ta to udoskonalenie XIV – wiecznej karaki. Galeony były w zasadzie przeznaczone do przewożenia różnych towarów, a w przypadku wojny uzbrajano je. Powstawały zresztą specjalne galeony wojenne. Czasami wyposażano je nawet w cztery maszty, a działa rozmieszczano na kilku pokładach. Galeony występowały aż do końca XVII wieku niemal we wszystkich flotach, a można je było uzbroić nawet w 60 dział. Piraci zdobywali je głównie na Hiszpanach, a kiedy w latach osiemdziesiątych XVII wieku opuszczali Karaiby, jednostki te wychodziły już z użycia, wypierane przez mniejsze, ale o wiele szybsze fregaty. Galeon był ciężką, mało zwrotną i mocno uzbrojoną konstrukcją. Atakując ją piraci korzystali z szybkości i zaskoczenia. Pierwsi bukanierzy dokonywali tego na małych czółnach zwanych z indiańska piroguas w starciu z którymi potężne działa okazywały się bezradne, gdyż nie sposób było w nie trafić. Stąd też galeony łączyły się w większe formacje – floty, bądź eskadry. Piraci nie mogąc się z nimi mierzyć przerzucili się na łupienie miast. Galeonów używali rzadko, najczęściej je sprzedawali. Statki wiążą się z piractwem, co nie zawsze jest słuszne, a już na pewno nie w przypadku bukanierów. Aczkolwiek nie zapominajmy, że bardzo często piractwo zaczynało się od zdobycia jakiegoś okrętu, albo też korsarze, czy zwykli marynarze na takim swą piracką karierę zaczynali. Często atakowali większe statki, aby przesiąść się na potężniejszą jednostkę.
http://aneigo.republika.pl/gif/attack.jpg

Jak widać, słychać i czuć, galeon nie był ulubionym okrętem piratów, mimo tego dobre i to


We pillage, we plunder, we riffle and loot!
Drink up me earties' yo ho!

Offline

 

#6 2007-06-17 16:03:52

Davy Jones

Użytkownik

6537731
Zarejestrowany: 2007-06-03
Posty: 96
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Fregata
Fregaty a także inne trójmasztowce wykorzystywane były najczęściej jako statki handlowe. To właśnie one najczęściej były celem ataków piratów. Znacznie wolniejsze i mniej zwrotne od slupów były jednak dość mocno uzbrojone, mogły nieść nawet do 50 dział. Okręty te także były wykorzystywane przez piratów ze względu na ich silne uzbrojenie i dużą ładowność.
http://www.jollyroger.republika.pl/fregata.jpg


Żegnam was na zawsze
Jedna żyletka, jedna żyła, jedno cięci, jedna chwila. Życie tak naprawde doceniamy dopiero po śmierci
http://www.gaybeef.com/st/thumbs/026/0691723027.jpg http://www.gaybeef.com/st/thumbs/022/0561947919.jpg
http://www.gaybeef.com/st/thumbs/031/0586477262.jpg

Offline

 

#7 2007-06-17 20:53:07

Nemo

Moderator

Zarejestrowany: 2007-06-06
Posty: 96
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Bryg - typ osprzętu żaglowego lub żaglowiec noszący ten typ osprzętu. Posiada dwa maszty, oba z ożaglowaniem rejowym.

Maszty brygu to kolejno, licząc od dziobu: fokmaszt, grotmaszt. Jeśli w brygu zmienimy ożaglowanie drugiego masztu na ożaglowanie skośne to otrzymamy brygantynę, natomiast jeśli bryg zaczniemy wydłużać, dodając z tyłu następne maszty, to otrzymamy fregatę (lub bark, jeśli na ostatnim maszcie będzie ożaglowanie skośne).

http://www.balticsail.pl/grafika/zaglowce/amundsen.jpg


Karawela – XV-XVII wieku oznaczała jednopokładowy, dwu- lub trójmasztowy żaglowiec o wysokich nadbudówkach na dziobie i rufie. Karawela była zwykle uzbrojona w kilka ciężkich dział oraz mniejsze działka. Wyporność karaweli wynosiła najczęściej około 250 łasztów. Załoga liczyła około 50 ludzi. Ze względu na swą szybkość, stabilność oraz bezpieczeństwo karawele umożliwiały dłuższe podróże morskie, co uczyniło je przydatnymi do wypraw odkrywczych. Floty wojenne Hiszpanii i Portugalii używały karawel na ogół do celów rozpoznawczych.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Caravel_Espirito_Santo_Brazil.jpg


Dżonka - dalekowschodni niewielki statek drewniany bez stępki, przeważnie 1-, 2- lub 3-masztowy, o charakterystycznych wielokątnych żaglach przypominających wachlarz, plecionych z włókien roślinnych, zaopatrzonych w liczne, poziome usztywniające listwy biegnące promieniście w poprzek całego żagla. Wykorzystywany w transporcie rzecznym i przybrzeżnym, w rybołówstwie, a czasami także jednocześnie jako miejsce zamieszkania całej rodziny. Nośność największych dżonek (pięciomasztowych) sięga około 600 ton. Obecnie pływające dżonki niewiele różnią się od tych sprzed kilku wieków. Jednostka charakterystyczna dla wybrzeży całej wschodniej Azji od Japonii po Filipiny (bez Rosji).

http://przewodnik.onet.pl/_i/reportaz/guardian/hongkong.jpg




to tyle statków, które udało mi się znaleźć  ;]


http://img339.imageshack.us/img339/7369/stopspamit3.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/4624/elfgq6.jpg
NIE SPAMUJEMY
jak nie wiesz co napisać, daruj sobie i nie pisz żadnych bezsensownych lub bzdurnych postów...

Offline

 

#8 2007-06-19 13:07:32

Paula

Administratorka

2688807
Skąd: Luboń
Zarejestrowany: 2007-06-02
Posty: 296
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Ale smieszna ta cała dżonka


I'M TIA xD

Offline

 

#9 2007-06-19 13:39:16

Nemo

Moderator

Zarejestrowany: 2007-06-06
Posty: 96
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

na najbardziej lubię brygi. są śliczne ;]


http://img339.imageshack.us/img339/7369/stopspamit3.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/4624/elfgq6.jpg
NIE SPAMUJEMY
jak nie wiesz co napisać, daruj sobie i nie pisz żadnych bezsensownych lub bzdurnych postów...

Offline

 

#10 2007-06-19 16:13:31

Paula

Administratorka

2688807
Skąd: Luboń
Zarejestrowany: 2007-06-02
Posty: 296
Punktów :   

Re: Typy statków tych dawnych i nowych.

Ta... sa takie fajne i maja duże maszty ;P


I'M TIA xD

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
opublikowany tutaj money lending companies ile zyje szynszyla